Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

måndag 26 mars 2012

Skärmatta

För ett tag sedan köpte jag en ny skärmatta, då min gamla är alldeles för liten, när jag ska skära i större ark bokpapp. Min nya skärmatta är indelad i centimeter på ena sidan och inch på den andra, 90 * 60 cm eller 35 * 23 inch, så det är stor skillnad mot min gamla, som bara är 45 * 30 centimeter.

Skärmatta med centimeter och inch.
Skärmattan får utan vidare plats på köksbordet och har dessutom 45 och 30 graders-markeringar.

3 kommentarer:

  1. Hej,
    var hittade du denna skärmatta, och vad kostade den?
    Hälsningar
    Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helén,

      Jag var på symässan i våras, när den var på Stockholmsmässan och då passade jag på att köpa skärmattan där. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag gav för den.

      Radera
  2. Hej igen,

    jag var på återvinningens loppis i veckan och hittade en stoooor skärmatta för tio kronor!! vilken tur man har ibland.

    Hälsningar
    Helén

    SvaraRadera