Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 7 mars 2012

Canterbury Tales

För två veckor sedan, blev M. äntligen klar med att binda in Canterbury Tales! Hon har hållit på ett bra tag, muttrat en hel del över boken, då den inte varit speciellt lättinbunden, till och med lagt den åt sidan och ägnat sig åt roligare projekt, men nu äntligen är den klar!

Canterbury Tales, bunden av M.

Både bilden och titeln på pärmens framsida är bevarade från det ursprungliga omslaget och jag tycker att de "lyfter" boken. Jag tror att M. själv känner sig nöjd med slutresultatet, jag tycker i varje fall att den blev riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Det ska jag framföra till henne, jag tror hon blir glad, med tanke på allt slit hon lagt ned på boken.

    SvaraRadera