Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 14 december 2011

Julfest!

Ikväll har vi haft julfest i Gamla Stan, i en mycket trevlig lokal, tillhörande den bostadsrättsförening som en av våra medlemmar bor i.


 Det var förstås knytkalas som gällde och på min lott föll en Janssons frestelse och ägghalvor med diverse röror, andra hade med sig skinka, köttbullar, lax, prinskorv mm. Innan maten inledde vi förstås kvällen med glögg + tillbehör. En riktigt trevlig kväll blev det, med mycket god mat och förstås trevligt sällskap.


Kvällen avrundades med ett styrelsemöte, där vi diskuterade hur vi framöver ska kunna utvidga föreningens verksamhet. Bokbinderilokalen är ju numera uppfräschad, vi har börjat få ordning på vårt material, så vi borde kunna köra igång för intresserade, som redan har baskunskaper, ytterligare en kväll i veckan. Dock kommer vi inte att hålla någon egentlig kursverksamhet i så fall, utan mera som en cirkelverksamhet, för sådana som sedan tidigare har gått på kurs hos Sara eller någon annanstans och har visat sig intresserade av att komma och binda böcker.

Eftersom julhelgen är på god väg, så kommer jag troligtvis inte att hinna uppdatera bloggen på några veckor, det är ju så mycket annat som kommer att komma emellan, vilket innebär att det blir en liten julpaus i bloggandet. Så därför önskar jag en riktigt God Jul och Gott Nytt År till alla mina läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar