Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 7 december 2011

Pocketomslag

I förra veckan var jag på Akademibokhandeln för att köpa en födelsedagsbok till en vän. När jag stod i kö för att betala boken, hade de ett ställ med pocketomslag bredvid kassan. 5 kronor styck, och jag kunde förstås inte låta bli att köpa ett:

 
Pocketomslag; utsida
 Jag har redan testat omslaget och det fungerar bra. Håller både boken torr och skyddar den när man lägger ner den i väskan.
Pocketomslag; insida
Men, som den bokbindare jag är, funderar jag förstås på hur jag skulle kunna tillverka något liknande, fast då förstås i klot eller skinn. Sara har gjort några varianter, som ligger i bokbinderilokalen och jag funderar om det skulle bli bra om man gjorde en mix mellan dem och den här. Ännu ett projekt för framtiden.

1 kommentar:

  1. Kul idé! Jag tror det kan bli riktigt bra! Det är absolut ett projekt du måste genomföra. :)

    SvaraRadera