Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

torsdag 16 februari 2012

Kokbok och tunt häfte

Ytterligare några böcker blev klara under gårdagskvällen.

Den första boken är en gammal kokbok, som M. bundit in med samma slags akrylat-belagt bomullstyg, som jag använde till min mammas receptbok. Hon har hållit på med boken ett bra tag, men slutresultatet är helt klart värt besväret.
 
M:s kokbok
Den andra boken består bara av två lägg, inbunden av L. och bunden med orientalisk teknik. Den har inga hårda pärmar, utan har i stället gått ett omslag i tjockare papper, som vikts runt de två läggen och där bokens rygg har limmats mot omslagspapperet.

L:s häfte
 Själv har jag börjat på en omgång nya böcker. Förra onsdagen plockade jag isär två stycken böcker, och igår kväll två till, så fyra stycken böcker ligger nu isärtagna i min bokbindarlåda i lokalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar