Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

fredag 3 februari 2012

Bygd, by och gård - färdigbundna!

Nu, äntligen, är del 1 & 2 av böckerna Bygd, by och gård färdigbundna!

Jag tjuvkikade lite på dem igår kväll, men bestämde mig för att låta dem sitta kvar i pressen en natt till.

Sista pressningen!
Jag valde ett neutralt papper att ha som försätts, då jag ville att det skulle passa till både originalpärmarna och det papper jag ville ha utanpå pärmarna.

Neutrala försätts.
 Ursprungspärmarna är bevarade och medbundna i böckerna.

Originalpärmarna finns kvar.
 Och så här blev ser de ut när de är färdiga:

Slutresultatet!
Jag är riktigt nöjd med slutresultatet! Speciellt med papperet jag valt att ha på fram- och baksidan av böckerna.

2 kommentarer:

  1. Tackar så mycket! Jag är faktiskt riktigt nöjd själv med det papperet jag valde att ha på pärmarna och det passar bra ihop med det svarta klotet också.

    SvaraRadera