Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 5 september 2012

Handvävda dukar...

...kan man använda till annat än att pryda bord! Bokomslag, till exempel.

Här är ett exempel på hur det kan se ut:


Den här boken har vi som referensmaterial i bokbinderilokalen, som ett tips för hur man kan binda in böcker på olika sätt.

Nu tänker jag i och för sig inte börja klippa isär farmors handvävda dukar och göra om dem till bokomslag. De har ett alldeles för högt personligt värde för mig, för att jag skulle kunna göra det. Men om jag hittar någon sliten gammal duk på Myrorna eller något loppis, för en billig peng, så kanske det kan bli ett framtida bokomslag, vem vet.

1 kommentar:

  1. fint mönster !

    Här kan du hitta andra plädar.

    // indianmarknad.se

    SvaraRadera