Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

torsdag 27 maj 2010

Pigtittare - lådinsats

I fredags gjorde jag klar lådinsatsen till min pigtittare. Slutresultatet blev sex stycken fack, precis så som jag hade tänkt mig innan. Avdelarna sitter löst i lådan och går enkelt att plocka bort, om jag skulle vilja det, men ändå stadigt eftersom de är precis uppmätta enligt lådans innermått.




Jag har också klistrat fast sidstyckena mot lådans innerkanter, med Hernia tapetklister, för att få dem att sitta jämnt med lådkanterna. I och med att jag använt klister, så är det enkelt att ta bort, om lådan slits och behöver göras om.

Och så här blev slutresultatet när pigtittaren är nyputsad och avdammad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar