Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

tisdag 14 juli 2009

Turkos bok

Det här är första boken jag band efter hemkomsten från bokbinderikursen:


En av deltagarna på kursen band in en bok med likadant klot och med just det här försättspapperet till och det passade så bra ihop, så jag var bara tvungen att köpa på mig både papperet och klotet och binda en bok i samma färger:


Tyvärr hade jag inte något passande kapitälband och inte heller något lämpligt garn att handsy ett passande kapitälband av, så jag tog en liten bit av samma klot och tillverkade ett enkelt kapitälband av.


Det fungerar helt ok, men jag har gjort ytterligare en likadan bok och då satt på ett band som går i guld i stället och som står sig riktigt bra mot försättspapperet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar