Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

måndag 19 november 2012

Burk

Så här fixade jag enkelt till en gammal burk, eller snarare, en bit papprör, med plastlock i vardera ändarna:


Jag använde en bit svart restklot, som jag klistrade runt burken och därefter avslutade jag med silvergrått band, med en enkel dekor i svart, både upptill och nedtill på burken.

Tog inte mer än några få minuter att göra och var ett bra snabbprojekt, medan jag väntade på att kunna fortsätta arbeta med mitt nuvarande bokbinderiprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar