Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

torsdag 3 maj 2012

Gästbok

Förra veckan blev Kristin färdig med den här boken, som är tänkt att vara en gästbok på hennes väns bröllop.


Boken har sidor av styvare vitt papper, men är i övrigt bunden som en vanlig bok.

Tyvärr gör, som vanligt, inte bilden boken rättvisa. Det röda klotet på ryggen och längst bokens framkanter har en lite annorlunda ton, än bilden visar och dessutom syns inte den lite sträva strukturen i det handmarmorerade papperet. Om man tittar på papperet, så ser det nästan ut som små röda hjärtan, utspridda lite här och var - mycket passande till just ett brudpar. Kristin använde röd häfttråd också, men det är tveksamt om det kommer att synas. Klotet var också något skört att arbeta med, speciellt då klistret kom på, men så är också boken en aning tunn, vilket också gör att det är svårare att vika in klotet i bokryggens upp- och nederkant.

Slutresultatet blev i varje fall mycket bra och jag tycker hon ska vara helt nöjd med resultatet och jag hoppas även mottagarna blir nöjda.

Ps. De vet om att de kommer att få boken, så jag avslöjar inte någon hemlighet för dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar