Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

fredag 23 september 2011

Det börjar arta sig...

Iordningställandet av bokbinderilokalen går framåt, med stormsteg! Eller... Nåja, det går framåt åtminstone.

I Onsdags satte vi upp en hylla på baksidan av vår långa arbetsbänk. Konsolerna är fastskruvade i själva bänken och så ett par snygga, vita hyllor på dem.

Limpanna, press och limburkar, mm.
Vi har redan börjat ställa upp diverse bokbinderimaterial på de nya hyllorna, något sånär sorterat och i ordning. Vi har också fått en rejäl arbetsyta ledig på långbänken, med ordentligt utrymme att breda ut pappersark på.

Och ja, gardinerna som skymtar fram i bakgrunden skall bytas!

Diverse bokbinderimaterial.
Vi har till och med pratat lite löst om att vi kanske hinner börja med att binda böcker nästa gång! Våra arbetsplatser är i vilket fall som helst inte belamrade med en massa annat längre, så plats finns det, så kanske, kanske...

Jag tänker i varje fall ta med några av alla mina bokbinderiprojekt, som bara ligger och väntar på att bli inbundna.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blir! Ni har jobbat hårt ser jag :)

    /Nina

    SvaraRadera