Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

måndag 25 januari 2010

Falsben i ebenholts

Etsy finns en säljare av diverse handgjorda verktyg för bokbindare vid namn Randy Arnold. Bland annat tillverkar han falsben i ebenholts, med tillhörande handtillverkad låda i ek. En variant av falsben han tillverkar, kallar han för Ebony raven folder och det har formen av ett korp-huvud. Tyvärr kan jag inte riktigt motivera mig själv att betala närmare 800 spänn (104.99 USD) + frakt och porto för falsbenet, men vinner jag storvinsten på Lotto så…



Andra föremål han tillverkar är bland annat en slags ”vagga” för användning när man gör håll i lägg:


…och bokbindarpressar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar