Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

torsdag 29 oktober 2009

Papp och papper

Under eftermiddagen har jag tagit mig en tripp till Masters Artistmaterial , S:t Paulsgatan 14 på Söder. I första hand för att köpa papp så jag kan experimentera lite med olika lådformat, men naturligtvis gick jag därifrån med lite annat också!

Förutom pappen blev det också en påse Celllulosaklister för pappersmarmorering, några färgkoppar, pipetter och slutligen 2 velourpapper i svart, respektive beige.

Masters har hur mycket konstnärsmaterial som helst, på mycket liten yta och de verkar ha vettiga priser på grejorna också, så jag kommer absolut att besöka dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar