Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 29 juli 2009

Bokmassakern

Idag har jag ägnat mig åt att demolera en av böckerna jag köpte från USA: Non-adhesive binding, volume 1: Books without paste or glue.

Jag har plockat loss bokens pappersomslag och tagit isär läggen. Det gick ganska så bra, förutom att första och sista läggens respektive första och sista sida limmats mot omslaget ca en halv centimeter in, så tyvärr kommer jag att vara tvungen att laga de läggen lite granna, innan jag börjar häfta ihop boken ordentligt igen. Alla de andra läggen gick i varje fall bra att plocka isär, utan att jag kommer att behöva laga dem.

För övrigt skickade jag den turkosa boken nr 2, den med guldfärgat kapitälband, till min mamma lagom till hennes 70-årsdag. Hon verkade nöjd med boken. Hoppas nu också att hon verkligen ser till att använda den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar