Om bokbinderihörnan

Om bokbinderihörnan...

Den här bloggen handlar om handbundna böcker och jag lägger bl a in bilder på en del av de böcker jag själv binder. Länkar till andra bokbinderibloggar, föreningar, tutorials och annat som har med bokbinderi att göra kommer också att dyka upp här.

onsdag 11 februari 2009

Linné

I morgon kväll drar bokbinderikursen igång igen. Den här gången har jag, som den Västgöte i förskingringen jag är, tänkt att binda in Carl Linnés Västgötaresa. Det är ett "nytryck" från 1928 efter 1747 års originalupplaga.

Vår lärarinna tyckte i höstas att det kanske var dags för mig att binda in en med skinnrygg och -hörnen och jag tror att den här boken är en bra kandidat till det. Den kommer dock att bli lite svår att skära till, eftersom den innehåller en del utvikninsbilder, bl a på Kinnekulle i profil, men det ska bli riktigt kul att fösöka sig på något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar